Podstawowy cennik regeneracji turbosprężarek
Trudno jest z góry jednoznacznie określić koszt regeneracji turbosprężarki. Dokładną wycenę można przeprowadzić dopiero po jej rozłożeniu. W naszej firmie płacą Państwo za faktycznie wykonane usługi i wymienione elementy (stare części do wglądu na życzenie). Zasadniczo zamiast podmiany preferujemy regenerację Państwa turbosprężarki. Pozwala to na uniknięcie sytuacji otrzymania egzemplarza w gorszym stanie ogólnym (wyrobiona zmienna geometria, nieszczelny siłownik, uszkodzone muszle np. po wcześniejszym ukręceniu wirnika).
Do naprawy turbosprężarek używamy tylko nowych części renomowanych producentów.
Udzielamy rabatów dla warsztatów samochodowych!
Cennik napraw – samochody osobowe
Regeneracja podstawowa, w której skład wchodzi:
- rozłożenie turbosprężarki na części
- czyszczenie chemiczne i ultradźwiękowe wszystkich elementów (wraz z czyszczeniem kierownic powietrza - łopatek zmiennej geometrii)
- piaskowanie/szkiełkowanie muszli
- pomiar zużycia elementów oraz ich weryfikacja
- wymiana łożysk poprzecznych oraz wzdłużnych, pierścieni uszczelniających, o-ringów, połączeń śrubowych
- dynamiczne wyważenie i doważenie wysokoobrotowe (w zależności od typu turbosprężarki do 250 000 obr/min)
- złożenie turbosprężarki
- regulację zmiennej geometrii lub zaworu
Koszt regeneracji od 500 zł (małe turbosprężarki np. 1,3 jtd, 1,5 dci, 1,4 hdi bez zmiennej geometrii) do 700 zł (duże turbosprężarki np. 3,2 CDI, BMW 3.0D itd.)
Pozostałe części w przypadku konieczności wymiany
- wirnik turbiny 150-200 zł
- koło kompresji od 50 zł
- talerz aluminiowy od 30 zł
- obudowa łożyskowań od 100 zł - w wypadku całkowitego zniszczenia turbosprężarki – nie wstawiamy tulejek do korpusów
- kierownica zmiennej geometrii od 200 zł – zużycie mechaniczne związane z dużym przebiegiem lub uszkodzenie przez ciało obce
- siłownik pneumatyczny od 100 zł
Ceny napraw dla samochodów ciężarowych i maszyn ustalane są indywidualnie ze względu na różnice w cenach części zamiennych.
Nie polecamy zakupu używanych turbosprężarek z nieznanych źródeł w stanie określanym jako bardzo dobry. Sprzedający rzadko mają techniczne możliwości sprawdzenia rzeczywistego stanu oferowanego przedmiotu. Wypiaskowana obudowa i brak luzu nie gwarantują prawidłowego działania turbosprężarki.
Regulację zmiennej geometrii lub zaworu przeprowadzamy za pomocą maszyny Cimat Turbo Test PRO (układy podciśnienia, ciśnieniowe i elektroniczne). Do każdej turbosprężarki na życzenie dołączamy wydruk z doważarki wysokoobrotowej oraz protokół regulacji geometrii lub zaworu.
Wszystkie podane powyżej ceny są cenami BRUTTO.